piątek, 9 maja 2014

Szpinakowe kluseczki z mąki orkiszowej

W dzieciństwie uwielbiałam kluski łyżką kładzine robione przez Babcię a później przez moją Mamę <3 Sama robiłam je tylko czasami (jak mąż ładnie poprosił ;) a to dlatego, że wyrabiało się je strasznie ciężko, a dobre były tylko wtedy gdy ciasto było bardzo "tępe". Odkąd mam cudowne urządzenie o nazwie Thermomix, to ono wyręcza mnie przy wyrabianiu ciasta; zresztą każdego. Przepis Babci przerobiłam po swojemu. Dziś na obiad też mamy zielone kluseczki.



Szpinakowe kluseczki z mąki orkiszowej


składniki:
100 g szpinaku ( u mnie mrożony brykiet )
1 jajko
80-100 g wody
280-300 g mąki orkiszowej (zmielone ziarno orkiszu)
1/2 łyżeczki soli

Wykonanie z pomocą Thermomixa:

  1. Szpinak (tylko lekko rozmrożony) włożyć do naczynia, zmiksować 10 s., / obr.10; zgarnąć kopystką ze ścianek naczynia. 
  2. Dodać resztę składników i wyrobić gładkie ciasto 1 min. / Interwał
  3. Wyłożyć ciasto na posypany mąką  blat lub stolnicę, podzielić na 8 części
  4. Z każdej części uformować cienki wałeczek. Jeżeli mamy dzieci, które lubią pomacać w kuchni to tą czynność możemy powierzyć właśnie im :)
  5. Każdy wałeczek pokroić nożem na ukośne kluseczki (takie cienkie kopytka)
  6. W dwóch porcjach ugotować w osolonej wodzie. Po wypłynięciu kluseczek gotować jeszcze ok.3 min.
  7. Podawać z różnymi sosami
  8. Bardzo dobrze sprawdzają się jako dodatek do warzywnych sałatek
Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz